Blog - Vzdělání pro podnikatele - Mastermindklub.cz

Jak vytvořit podcast, který přivádí klienty

Jak vytvořit podcast, který přivádí klienty, otázku kterou si pokládá v současné době hodně podnikatelů. Česká republika zažívá aktuálně boom v podcastech a tak se strhla panika v tom, kdo si ukradne více posluchačů. Chcete posluchače nebo zákazníky? Co bude rozhodovat o tom jestli bude podcast přivádět klienty? Je to snad skvěle vybavená natáčecí místnost, nebo super kvalitní mikrofon? Podívejte se na sestříhaný záznam mastermind hovoru jedné z našich mastermind skupin. Najdete ho na konci článku.

Jak z podcastu udělat opravdu výkonný prodejní nástroj? Na Mastermind hovoru se rozebírali tyto témata

  • 2 způsoby, díky kterým můžete generovat leady z podcastu
    a) výzva k aci v podcastu alespoň na dvou místech
    b) pozvěte hosta a začněte budovat byzynsový vztah

  • nad čím se zamyslet, než začnu produkovat podcast
    Položte si základní otázky: Kdo, problém, potřeba, řešení

  • jak vytvořit silný magnet pro zanechání kontaktu
    Vyvolejte touhu něco zjistit, poskytněte "checker" (testy, dema, trial, kvízi, kalkulačky)

  • jak a proč vyrobit CTA - výzvu k akci
    výzvu k akci umístěte na 2-3 místa v podcastu, shrňte v ní také svou vizi a jak chcete posluchačům pomoci, pozvěte je na "checker"

  • 2 případové studie, jak podcast funguje jako zdroj potenciálních klientů
    Poslechněte si podcasty našich členů, kteří z podcastů generují potenciální klienty. Kliknutím na obrázek otevřete podcast na platformě Apple podcast.
Jak vytvořit podcast, který přivádí klienty
Jak vytvořit podcast, který přivádí klienty
  • jak dát vašemu podcastu organické steroidy a získat brutální poslechovost/počet leadů
    Vezměte do podcastu autoritu v oboru a půjčte si její značku, fronta bude stát pravděpodobně u vašeho podcastu

Krátký sestřih Mastermind hovoru: Jak vytvořit podcast, který přivádí klienty ⤵⤵⤵

Mastermind skupiny: evoluce ve vzdělávání podnikatelů a majitelů firem

Mastermind skupiny se schází jednou za 14 dní a vždy probírají aktuální téma, nebo zde funguje tzv. horké křeslo, kdy jeden z členů skupiny představí svůj problém a ostatní členové mu dávají zpětnou vazbu. V Mastermind klubu nenajdete jenom skupinu #digitalizace a automatizace, ale mnoho dalších, které jsou zaměřeny i na jiné segmenty, které podnikatelé řeší. Naši členové mezi sebou sdílejí své osobní zkušenosti a pomáhají si s růstem. Vytvářejí tak kvalitní obsah a vzdělání z praxe.

Spolupracujte s ostatními podnikateli.

Konec prokrastinace v době digitální: 6 aplikací, které vám vrátí produktivitu

Být neustále online je téměř jako droga a každý z nás má jinou míru závislosti. Paradoxem je, že to, co nám mělo pomáhat být efektivnější a produktivnější, nás teď o čas a pozornost okrádá.  Jak z toho ven? Jak na konec prokrastinace v době digitální? Buď to necháte být tak, jak to je, protože přece problém nemáte (ano, to závisláci říkají) anebo vyzkoušíte některé z aplikací, které vám pomohou vrátit vaši produktivitu zpět..

Freedom

Už její název voní po příjemném dni plném úspěchů, splněných úkolů, vyškrtaném tudůčku, čistém stole a běhu z kanceláře s roztaženýma rukama ve stylu Statečného srdce Williama Wallace. 

Konec prokratinace v době digitální

Freedom je apka, která má na srdci vaše dobro, a proto k vám nepustí žádnou zbytečnou notifikaci. A proč je to důležité? Z výzkumů vyplývá, že zapípání Messengeru nebo Whatsupu vám rozhodí pozornost na dalších 20 – 25 minut. 

Pokračovat dále >>

Social selling: Jak prodávat na Linkedin a automatizovat obchod

(2 minuty čtení + 13 minut video)

V rámci Masterminklubu probíhá každých 14 dní setkání jedné z mastermind skupin. Tentokrát jsme si posvítili na skupinu s názvem #digitalizace a automatizace, kterou vede David Kolář. Posledním tématem bylo, jak prodávat na Linkedin. Profesionálně a co nejvíce automatizovaně za využíití sales aplikací. Pojďme nahlédnout dovnitř a dozvědět se něco o automatizovaném prodeji na Linkedin.

5-12 kontakt prodává

Věděli jste, že 80% všech prodejů se uzavře po 5 až 12 kontaktu? Dle statistik pouze 10% obchodníků udělá více jak 3 kontakty. Jak jste na tom vy? Vidíte, kde vám utíkají klienti z obchodního procesu?

Social selling: Jak prodávat na Linkedin

Zůstaňme ještě u čísel

Pokud začnete posílat zprávy na Linkedin nebo e-mailu, tak si s jednou nebo dvěma zprávami nevystačíte. Podívejte se na statistiky, které uvádějí světové CRM systémy.

Pokračovat dále >>

Žádná vata! Toto jsou nejlepší odborné knihy pro podnikatele za rok 2019

(3 minuty čtení)

I v Čechách vycházejí odborné knihy, které stojí za to. Vybrali jsme pro vás nejlepší odborné knihy pro podnikatele za rok 2019, které vám nesmí chybět. Doporučení jsme dostali od samotných členů Mastermind klubu. Ale pozor, žádné motivační citáty ani self-help poučky v nich nenajdete. Jedná se o literaturu, která je postavená především na faktech. Pokud vás tedy zajímá studium odborných věcí, které se dá okamžitě použít ve vaší podnikatelské praxi, čtěte dále.

Warren Buffet říká, že bez čtení knih nemůžete ve svém životě čekat žádný výrazný progres. A zatímco on si právě hoví v koženém křesle své pracovny s očima zabořenýma do stránek, vás čeká výběr těch nejzajímavějších knih minulého roku, které nabízejí praktické informace, postupy, tipy a téměř žádnou vatu. Kterou z nich už máte ve své knihovně?

Ti nejúspěšnější lidé nedají na knihy dopustit. Bill Gates si v nich zvýrazňuje pasáže se zajímavými myšlenkami a některé si přepisuje do bločku, který má neustále s sebou. Richard Branson je aktivní, a tak trochu neposeda, knihy často poslouchá ušima. Sám ale přiznává, že ty nejlepší vlastní i v tištěné formě. Mark Zuckerberg čtení miluje, a i když mu na něj nezbývá tolik času, kolik by chtěl, zvládne dát 2 – 3 knihy do měsíce. A jak jste na tom vy?

Na čtení si čas musíte udělat

Právě Warren Buffet radí všem, kteří říkají, že jim na čtení nezbývá čas, aby si ho naplánovali do svého to-do listu. Je to chvíle, kdy se věnujete svému vzdělávání, a tím se z vás stává lepší člověk a businessman.

Top knihy pro podnikatele roku 2019

JAK NA SÍTĚ – ELIŠKA VYHNÁNKOVÁ, MICHELLE LOSEKOOT

Pokračovat dále >>

David Kolář: Jak na digitalizaci obchodních procesů a dovedností

Digitalizace se dotýká firem napříč všemi obory a segmenty. Zeptali jsme se Davida Koláře, zakladatele a konzultanta společnosti Business Laboratory s.r.o., která se věnuje digitalizaci obchodních procesů a vytváření automatizovaných sales procesů na míru, jak vnímá digitalizaci obchodu, co přinese budoucnost v obchodování, a zda je to pro firmy hrozba nebo příležitost.

David Kolář

  • zakladatel a konzultant Business Laboratory s.r.o.
  • zakladatel projektu Mastermindklub.cz
  • mentor a zakladatel v Univerzitaobchodu.cz
  • konzultant sales procesů a leadgen systémů
  • transformace a digitalizace obchodních firem

Co je podle tebe definicí digitalizace obchodu?

Mnoho lidí vnímá digitalizaci obchodu pouze v rámci akvizice, vytvoření jakéhosi geniálního systému na sběr poptávek, ale to je podle mě omyl. Jako definici používám tuto větu:

“Využití digitálních a analytických online nástrojů, díky kterým vytvoříme zákazníkovi velmi silnou a pozitivní zákaznickou zkušenost od prvního kontaktování až po prodej, péči a up-sell."

Tohle všechno by mělo být v souladu s firemními procesy. Nejdříve tedy mysleme na zákazníka a jeho prožitek z nákupu, a pak přemýšlejme nad tím, jak vše zprocesovat uvnitř firmy tak, aby jsme to mohli celé zautomatizovat, a co nejvíce omezit vstup lidských zdrojů.

Můžeš nám říci, jaká je aktuální situace ve firmách? Jak si na tom s obchodem stojí a s čím se aktuálně perou?

Pokračovat dále >>

Petr Mandík z Happyendu: Velkým problémem je zamilovanost founderů do nápadu

Petr Mandík

Petr (34) je co-founder agentury Happyend, startup a marketing expert a v rozhovoru pro Mastermindklub.cz vám prozradí:

  • Proč je tak zásadní fáze early-stage?
  • Které projekty teď frčí a stojí za to je sledovat?
  • Co je specialitou tuzemské startupové scény?

Jak bys shrnul 2 větami, co děláte?

Umím to i jednou větou. Pomáháme startupům zvýšit šanci na úspěch. Když to rozvedu, pomáháme jim především s validací nápadů, s přípravou pro investice a s go-to-market strategiemi, včetně jejich realizací.

Pokračovat dále >>

Josef Kadlec: Jak jsme postavili GoodCall bez nutnosti aktivního salesu?

Josef José Kadlec je známá postavička nejen českého rybníčku HR. Proto jsme šli trochu víc do hloubky a snažili se věci více rozebrat na součástky. V rozhovoru se mimo jiné dozvíte: 

  • Co to znamená dělat sales všude a nikde?
  • Jak využívají ve svém náborovém procesu Instagram?
  • Co je podle něj nejvíc podceňovaným elementem byznysu?
  • check
    Jaký typ obsahu sám sleduje jako konzument?

José, jak se Vám podařilo během 5 let, co existujete, změnit nejdůležitějšího v rigidním oboru recruitmentu z Tvého pohledu?

Má to více úhlů pohledu, které jsou navzájem propojeny. Z toho interního je to fakt, že společnost GoodCall je od začátku postavena na tzv. sourcingovém modelu, kdy je celý recruitment proces rozdělen do menších celků, které mají na starosti různí lidé. Talent Sourcer si najde kandidáta např. na profesní sociální síti LinkedIn, ale pohovor už s ním dělá člověk na pozici Recruitera. To má potom i ten externí vliv, kdy profesionálové na trhu práce jsou kontaktováni skrze komunikační kanály, na které do té doby nebyli zvyklí.

Pokračovat dále >>

David Lorincz: Jaké kroky vedly k tomu, že jsem se stal autoritou v oboru?

David Lorincz (33) je specialista na FB reklamu a své aktivity rozvíjí skrz značku Modrá krev. V rozhovoru jsme se snažili rozklíčovat, jaké myšlení a strategii je potřeba zaujmout, aby se člověk dostal ve svém oboru co nejvýš.

  • Proč vytvořil značku Modrá krev
  • Proč nechce expandovat do zahraničí
  • Jak se změní chování uživatelů a inzerentů na sociálních sítích
  • check
    Jak se mu podařilo udržet si místo na Marketing festivalu
  • check
    Proč žije na Bali a ne České republice
Jak Tě napadlo vytvořit si značku Modrá krev, která produkuje další “modrokrevníky”?

Komunita kolem mě byla vždy, ale chtěl jsem tomu dát nějakou strukturu. S příchodem dalších spolupracovníků se také již nehodilo, aby se prezentovali pod značkou mého osobního jména.

Pokračovat dále >>

Pavel Bulowski: Jak jsme se prosadili s IT produktem v Asii bez investice

Pavel Bulowski (34) a jeho společníci z Meiro.io jsou důkazem, že cesta k vybudování profitabilního byznysu je především o vytrvalosti, i v tak progresivním oboru, kde se může zdát, že úspěch přichází přes noc. 

Kde viděl příležitosti?
V čem je asijský trh specifický?
V čem je jiný proces obchodu oproti česku?
Proč je skeptický vůči moderním „naleštěným“ AI řešením? 

Čtěte dál v rozhovoru.

Pokračovat dále >>